Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till aktsams nya hemsida golvande ord kampanjplanering koppla-av-copy copywriterns tips texter konsten att skriva slogans texter till hemsidan reklamregler copywritern och korvgubben content försäkring ai-texter som fungerar copywriter som håller sig på mattan copytext copy och tonalitet för ny hudvårdsserie försäkringstexter höstcopy bra innehåll copybyrån i stockholm copy till fönsterkatalog ord som flyger matreklam annonstext gröna texter ai-copy reklamfilm hjälp med copyn copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, lugnande reklam copy bygger varumärke höstord benny karlsson copy några ord om kärnvärden koll på marknadsföringen förpackningstext, förpackningsdesign copywriter bilförsäkring copy till hemsidan seo-texter bankcopy finansiella texter förbättrar dina ai-texter copy till städ- och byggföretag strategisk copy webbcopy fonder bli copykund busfin copy design innehåll copywriter skriver om bilar ord som säljer ölreklam copy bilförsäkringscopy texter till ny hemsida lugnande copy stressfri copy artikel om varumärken av benny karlsson lilja stresstålig copy konsten att skriva kärnvärden höstrusta kommunikationen hållbara ord copydags, copywriter, content writer, mattcopy kampanj mattor & copy google ads-kampanj ux-copy copy bilförsäkring säljande design copy som bygger relationer copybyrån content säljande kampanjer nya webbtexter text till hemsidan kyliga texter kampanjtips klimatcopy copytjänst digital copy bilcopy matcopy varumärken copywritern bloggar webbcopy copytips försäkringscopy säljande texter saknar du ord? copywriter reklam för ristretto stockholm texter som säljer copy som säljer seo-copy stockholms bästa mattcopy copywriter till it-arena glassreklam skribenter copyreklam ord på guldvåg solig reklam vassa copywriters snygg copy berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart ai-texter som säljer fondtexter höstkampanj försäkrad text sms-texter grön copy texter med innehåll surdegscopy copywriter med koll seo-texter reklam i sociala medier hyr en copywriter guldägg skriv rätt texter till it-dagar copy firar påsk texthjälp copy för hemleveranser misslyckad kampanj artiklar copy till webben copywriting hemsida med säljande ord copy som ger affärer contentcase contentbyrån i stockholm webbcopy fonder finanscontent starkare varumärken copywriter hemförsäkring copy-sommar annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor hållbar copywriter copy till hösten reklam marknadsrätt webbtexter reklam i siffror överlåt copyn till bästa byrån copywriter till golvföretag rätt budskap, rätt regler banners som säljer copy hela vägen copywriters finfina kampanjtips copysamarbeten ai-texter idékoncept bästa texterna kampanjcopy välgörande ord taktisk copy kapitalförvaltare copy & innehåll copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring benny karlsson, senior copywriter brödtext hållbar copy planera hösten sanna mina ord copyprojekt texter till sajten julreklam copyrätt copy till eizo reklamnyheter